Monday, November 13, 2006

12 nov: Favorit i repris

Tävling i Haninge, tvåan. Exakt kopia av första starten i ettan (ko-jakten). Går promis 20 min i skogen, Piggen drar i kopplet. Går runt lite utanför planen, P inte intresserad av mig. Värmer upp, P hoppar efter kyckling, men okoncentrerad. Busar, springer omkring. Sen: Platsliggningen - okontaktbar på väg in på plan. Lägger sig ej på första kommando, halvlägger sig sen utan mage i marken. Sitter upp innan jag hunnit in bakom skranket. Sitter i tre min. Värmer upp igen inför vår tur, het o på hugget, men på väg in på plan spanar hon bara mot skogen, är inte med mig i fria följet. Bryter efter två svängar.

Analys: Köra i nya spännande miljöer utan godis o leksaker är för svårt. Skulle ev funkat om jag hade kunnat värma upp på planen innan. Men sittande i grupp funkar...

Kommentar: Pia: "Det är väl inga problem? Det är bara du som behöver mental träning!" Samt rådet: kampanja på nya miljöer en tid. Lek, behöver kanske inte ens träna där. Syfte: fokus på mig!! Åk till tävlingsplatser o träna innan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home